Luister naar de podcast in zijn geheel of in fragmenten. Sommige fragmenten zijn eenvoudiger dan andere. Sommige fragmenten hebben meer beeldspraak dan andere. Het is oké als cursisten niet alles begrijpen.
Reflecteer met cursisten over wat ze horen en herkennen. Koppel terug, maak ruimte voor eigen verhalen en anekdotes. Alles is goed, niets is fout.
Fragmenten
Ontmoeting
1_Ontmoeting.mp3Grenzen(loos) + lied ‘Bali Maak’
2_Grenzenloos.mp3Missen *
3_Missen.mp3Zekerheden?
4_Zekerheden.mp3Nieuw begin + lied ‘Al Rozana’
5_Nieuw begin.mp3(Af)tellen *
6_Aftellen.mp3Eigen plek + lied ‘Ala Tarik’
7_Eigen plek.mp3Beluister een eerste keer.
Vraag:
Zijn er nieuwe woorden, nieuwe zinnen?
Beluister een tweede keer.
Vraag:
Zijn er woorden, zinnen die opvallen?
Waar gaat het fragment over?
Welk gevoel geeft dit fragment? Maakt het je blij? Droevig? Hoopvol? Geeft het je een positief gevoel of een negatief gevoel?
Wat herken je uit het fragment? Wat herken je niet?
Vind je het mooi? Welke gedachte wil je meenemen? Welke zin, welk woord wil je meenemen?
Kies een volgend fragment.
In sommige fragmenten hoor je muziek. Vraag cursisten wat deze muziek met hen doet. Welke gevoelens roepen de klanken op. Of verstaan ze de tekst?
* Fragmenten met een hoger taalniveau en meer beeldspraak.
Tips om fragmenten te bespreken in de klas of via afstandsonderwijs:
Beluister bovenaan de podcast in zijn geheel.
Credits
- Geschreven en verteld door Yousra Benfquih & Rashif El Kaoui
- Recording & edit by Studio C, Stoffel de Laat
- Contrabas: Stoffel de Laat
- Vocals by Sally Ghannoum:
- Bali Maak
- Al Rozana
- Ala tarik
"YO NDE"
- Vocals by Junior Akwety
- Produced by Patrick Bruyndonx & Junior Akwety
"Fall of innocence"
- Produced by Patrick Bruyndonx
- Piano by Van-Anh Nwin
Met dank aan de leerlingen van AMWD Mortsel
Niveau voor Nederlands (Taaloefenkansen):
Red Star Line Museum · Yousra Benfquih & Rashif El Kaoui - Tot Waar?
|
|