Overslaan en naar de inhoud gaan
Praatkaart_eindemuseum

Buurtspel Marco

Op zoek naar een actief spel om je groep op een leuke manier het museum te laten ontdekken? Of wil je op een speelse manier ‘t Eilandje verkennen?

Marco, de scheepsmarconist* van de Red Star Line, verloor zijn ontcijfersleutel(s) op zee en kan daarom een erg belangrijke boodschap niet versturen... Gelukkig konden de medewerkers van het museum de sleutels nog net op tijd uit de Schelde vissen. Gaan jullie binnen en rondom het museum op zoek naar de juiste antwoorden op de meerkeuzevragen en kraken jullie zo de code én de boodschap van Marco?  

Veel succes! 

*een scheepsmarconist is degene aan boord van een schip die via de radio 'praat' met andere schepen en de wal. Praten doet de marconist met morse. 

Praktisch

Bezoek je het museum zonder gids? Reserveer je bezoek op voorhand door rsl_balie@antwerpen.be te mailen met de vermelding dat je het spel gaat spelen

Download hieronder:

  • een handleiding voor begeleiders;
  • de spelfiches op maat van 6-12 jaar;
  • de spelfiches op maar van 12-18 jaar.

Handleiding begeleiders

Spelfiches 6-12 jaar

Spel

Oplossingen

Spelfiches 12-18 jaar

Spel

Oplossingen

Meld je aan voor de nieuwsbrief