Overslaan en naar de inhoud gaan
© Victoriano Moreno

Tickets in tijdsblokken bestellen: FAQ

Is het museum open?

Waar kan ik tickets kopen?

Kan ik alleen een ticket online kopen?

Hoe reserveer ik een ticket?

Moet ik voor mijn kind ook een ticket reserveren? 

Wat houdt een tijdsblok in?

Wie moet een tijdsblok reserveren?

Staan de datum en het tijdsblok vermeld op mijn ticket? 

Ik heb een ticket met een tijdsblok, maar kom eerder/later, kan dat? 

Kan ik mijn ticket omruilen of geld terugkrijgen? 

Moet ik het ticket afdrukken?

Welke faciliteiten zijn open?

Gaan programma's als lezingen, concerten, rondleidingen en workshops door?

Kan ik in groep het museum bezoeken en/of een rondleiding boeken?

Kan ik het museum met mijn klas bezoeken?

Is het museumcafé Upper Deck open?

Is het museum open?

Raadpleeg de pagina 'Plan je bezoek' voor de openingsuren.

Waar kan ik tickets kopen?

Tickets zijn verkrijgbaar op de website van het museum en gelden voor een specifiek tijdsblok.

Kan ik alleen een ticket online kopen? 

We raden ten stelligste aan om een ticket online te kopen. Zo vermijden we zoveel mogelijk contact. Voor wie geen ticket online kan kopen, zoekt de balie een oplossing.

Bewaar je ticket goed en breng het mee als je naar het museum komt.

Alleen bezoekers met een geldig ticket en legitimatiebewijs krijgen toegang tot het museum. Ook bezoekers die recht hebben op gratis toegang (bv. kinderen en pashouders), dienen een ticket online te reserveren.

Hoe reserveer ik een ticket?

Je kan online een ticket reserveren via de knop 'Bestel tickets' of op de pagina Tickets & tarieven. Je wordt dan naar de webshop geleid.

  • Selecteer een datum en een tijdsblok.
  • Kies het aantal tickets per beschikbaar tarief.
  • Klik op ‘voeg toe aan winkelwagen’.
  • Meld je aan en betaal je tickets.

Nadat je betaling succesvol is voltooid, ontvang je automatisch je ticket via e-mail.

Je kan je ticket ook downloaden bij ‘historiek en overzichten’ in je profielpagina in de webwinkel van de stad Antwerpen.

Heb je nog geen account? Maak dan eerst een profiel aan via ‘Registreren als nieuwe gebruiker’.

Moet ik voor mijn kind ook een ticket reserveren? 

Ja. Ook kinderen hebben een ticket nodig om het museum te bezoeken.

Wat houdt een tijdsblok in?

Het museum laat een maximum aantal bezoekers toe tijdens vaste tijdsblokken. Met een online ticket heb je recht op een eenmalig bezoek aan het museum op de datum en het tijdstip dat vermeld staat op het ticket.

Respecteer het tijdsblok dat op je ticket staat. Je betreedt het museum ten laatste op het einde van het gekozen tijdsblok. Hierdoor voorkomen we lange wachttijden en kan ‘social distancing’ in het museum gegarandeerd worden.

Wie moet een tijdsblok reserveren? 

Iedereen die het museum wilt bezoeken, moet een tijdsblok reserveren.

Heb je een kortingskaart (bv. A-kaart, Museumpas, Antwerp City Card, lerarenkaart of andere), dan moet je ook online een tijdsblok reserveren. Deze kaarten worden zoals gebruikelijk gescand aan de ingang. Ook als je recht hebt op gratis toegang (bv. kinderen en pashouders), dien je een ticket te reserveren.

Staan de datum en het tijdsblok vermeld op mijn ticket? 

Ja. Zowel op het ticket als in je bevestigingsmail staan de datum en het aanvangsuur vermeld. Respecteer het uur van aankomst en kom op tijd naar het museum.

Ik heb een ticket met een tijdsblok, maar kom eerder/later, kan dat?

Het museum laat een maximum aantal bezoekers toe. Respecteer je gekozen tijdsblok en kom op tijd. Als je te laat komt, kunnen we je toegang tot het museum niet garanderen. We stellen hierbij de veiligheid van alle bezoekers en medewerkers voorop.

Kan ik mijn ticket omruilen of geld terugkrijgen?

Er is geen terugbetaling of omruiling mogelijk. Het doorverkopen, misbruiken of namaken van tickets is verboden. Lees onze pagina Verkoopsvoorwaarden

Moet ik het ticket afdrukken?

Je mag je ticket afdrukken, maar je kan het ook bij de ingang op je smartphone tonen. Zorg ervoor dat de barcode duidelijk is en de schermverlichting fel genoeg.

Als je een kortingspas hebt (bv. A-kaart, Museumpas, Antwerp City Card, lerarenkaart of andere), moet je deze ook tonen. Hou zeker je ticket en legitimatiebewijs bij de hand voor een vlotte toegang.

Welke faciliteiten zijn er open?

De museumshop, de infobalie, de vestiaire en de lockers zijn open.

Gaan programma’s als lezingen, concerten, rondleidingen en workshops wel door? 

Bekijk de pagina Wat is er te doen? Daar vind je de meest actuele informatie.

Kan ik in groep het museum bezoeken en/of een rondleiding boeken?

Op de pagina Met een groep krijg je een overzicht van alle mogelijkheden.

Kan ik het museum met mijn klas bezoeken?

Het museum heeft speciaal voor scholen rondleidingen op maat uitgewerkt. Zo kunnen leerlingen begeleid en op een interactieve manier het museum beleven. Kijk op de pagina Met de klas.

Is het museumcafé open?

Het museumcafé 'Upper Deck' is tijdelijk geloten. Kijk op onze webpagina 'Upper Deck' voor de meest actuele info.

 

Coronamaatregelen

Bereid je voor op je bezoek en lees vooraf de maatregelen op de website: redstarline.be/coronavirus.

Wij wensen je een fijn bezoek.

 

Meld je aan voor de nieuwsbrief