Overslaan en naar de inhoud gaan
© Victoriano Moreno

Zaalverhuur

Organiseer een exclusief evenement na de openingsuren

Ontvang zakenrelaties, klanten of leden in een unieke museumsetting. Organiseer een exclusief evenement na de openingsuren in het Red Star Line Museum.

Praktisch

  • Een bedrijf, groep of organisatie kan het Red Star Line Museum afhuren na de openingsuren voor een eigen evenement. Er zijn verschillende formules en prijzen, afhankelijk van de vraag.
  • Een nocturne kan alleen plaatsvinden na de openingsuren, vanaf 17 uur, van dinsdag tot en met zaterdag. Nocturnes zijn niet mogelijk op zondag, maandag en feestdagen.
  • Afhankelijk van de prijs kan je gebruikmaken van onze grote inkomhal (de Loods), het museumcafé, de vaste en tijdelijke opstelling en catering.
     Bekijk de opties in de tabel die je vindt onder 'Downloads'.
  • Het gebruik van onze geluidsinstallatie, draadloze micro’s, beamer, stoelen (tot 200), spreekgestoelte en het meubilair in het museumcafé is in de prijs inbegrepen. 
  • Sinds de verbouwingen in 2018 hebben we een heel gezellig museumcafé met vaste uitbater en cateraar, waar ook evenementen kunnen plaatsvinden. Lees meer over het museumcafé Upper Deck
  • Bekijk de beschikbaarheid van onze locatie in de evenementenkalender. Opgelet, de aanvraag is pas definitief na een bevestiging van het museum.

Museumbezoek en gidsen

  • Een gemiddeld museumbezoek duurt anderhalf uur.
  • Het museumbezoek aan zowel de vaste als de tijdelijke expo is inbegrepen in de standaardprijs. Bekijk onze tentoonstellingsplanning.
  • Gidsen zijn niet inbegrepen in de prijs. Deze bedraagt € 115 per gids voor een groep van 15 personen. (€ 90 voor de gids + € 25 administratiekosten). Prijzen onder voorbehoud van wijzigingen.
  • Voor grote groepen raden we gastheren/vrouwen op zaal aan: 5 gidsen stellen zich op strategische plaatsen in het museum op en lichten de tentoonstelling toe aan de geïnteresseerde voorbijgangers.
  • Wil je graag een specifieke rondleiding voor je organisatie? Dan kan zeker. Bekijk ons aanbod of stel je vraag en we helpen je graag verder.

Capaciteit

  • In onze Loods is er plaats voor maximum 250 personen. Dit is afhankelijk van onze tentoonstellingsplanning want de tijdelijke expo’s vinden plaats in dezelfde ruimte. Bekijk onze lopende tentoonstellingen of vraag na wat er mogelijk is.
  • De capaciteit van het museumcafé is beperkt tot 60 personen, inclusief personeel voor de catering.

Catering

  • Catering is niet inbegrepen in de prijs van een nocturne. Kies je voor de vaste cateraar van het museum, dan geniet je van een voordeligere huurprijs.
  • Wil je graag een eigen cateraar gebruiken, dan is het belangrijk te weten dat er bepaalde regels zijn, eigen aan het museum. Er is geen keuken aanwezig en koken met open vuur mag niet. De cateraar moet vooraf contact opnemen met de evenementencoördinator om de mogelijkheden te bespreken.

Formules en prijzen

  • Alle opties vind je terug in een overzichtelijke tabel. Zie downloads hieronder.

Info en reservering

  • Wil je een nocturne aanvragen? Dat kan vanaf zes maanden tot een maand vooraf.
  • Stuur het ingevulde aanvraagformulier naar de evenementencoördinator. Download het formulier hieronder.
  • Een definitieve toezegging is pas mogelijk na toestemming van de museumdirectie.

Heb je nog vragen of een specifieke wens? De evenementencoördinator Patricia Mannaerts helpt je graag verder en kan de beschikbaarheid nagaan of eventueel een optie voor je noteren. Neem contact op via redstarline@antwerpen.be, tel 03/298 27 83 of 0473/83 63 32 (tijdens kantooruren).

Enkele sfeerbeelden:

Zie ook:

Red Star Line Museum - Uitzwaaien aan de Schelde

Miljoenen mensen, één droom

Een bewogen reis in het voetspoor van de landverhuizers.

Museumcafé 'Upper Deck'

Zowel bezoekers als niet-bezoekers van het museum zijn welkom in het gezellig museumcafé 'Upper Deck' voor een hapje en een drankje.

Meld je aan voor de nieuwsbrief